Представництво Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні розпочало проєкт, спрямований на покращення доступу до якісної інклюзивної освіти. Проєкт реалізується за підтримки уряду Естонії у співпраці з Департаментом освіти та молоді Естонії. До участі в проєкті залучені педпрацівники обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Луганського ОІППО.
У межах проєкту заплановано:
- проведення 8 вебінарів для спеціалістів ІРЦ Луганщини з метою обміну досвідом з естонськими партнерами (листопад 2021 р.);
- надання необхідного обладнання ІРЦ для покращення послуг, що надаються дітям з інвалідністю (листопад 2021 р. – лютий 2022 р.);
- проведення тренінгу для вчителів та спеціалістів ІРЦ щодо інклюзивної освіти, МКФ та універсального дизайну в освіті (січень 2022 р.);
- організація 2-х освітніх турів для спеціалістів ІРЦ (листопад-грудень 2021 р.).
Протягом жовтня-листопада 2021 р. відбулись вищезгадані вебінари для фахівців ІРЦ Луганської області. Мета заходів – підвищення спроможності системи освіти щодо розбудови якісного освітнього середовища. Під час вебінарів працівники обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти поділилися досвідом упровадження інклюзивної освіти в Луганській області; фахівці ІРЦ Луганщини ознайомились із досвідом естонських партнерів щодо впровадження естонської системи освіти для дітей з особливими освітніми потребами, визначення ролі держави й органів місцевого самоврядування та спеціалістів у різних системах. Освітяни Луганщини дізнались, як працює 2-рівнева система центрів в Естонії, яка передбачає фокусування на послугах на місцевому рівні, а також довідались про зміни в роботі в умовах пандемії.
Під час вебінарів учасники обговорили такі питання: робочий процес фахівців інклюзивно-ресурсного центру (збір даних, оцінка, консультування батьків, досягнення домовленостей з партнерами та батьками, надання рекомендацій, моніторинг); міжвідомча співпраця інклюзивно-ресурсного центру щодо реалізації прав дітей з особливими освітніми потребами на якісну освіту; роль і внесок соціальної та медичної системи; послуги для шкіл – консультування учнів та спеціалістів у кожному конкретному випадку та загалом, надання спільного бачення, допомога під час кризи. Під час групової дискусії з керівниками ІРЦ та спеціалістами центрів відбувся обмін досвідом та ідеями щодо практичних кроків інклюзивно-ресурсного центру в розбудові якісного освітнього середовища.
Проєкт триває і матиме продовження у 2022 році, тож сподіваємось, що такий досвід співпраці стане значним внеском у роботу інклюзивно-ресурсних центрів Луганщини.