Затверджено зміни до порядків організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної та загальної середньої освіти

26 квітня 2022 року Кабінет міністрів України затвердив зміни до порядків організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної та загальної середньої освіти.

В умовах воєнного стану значна кількість осіб з особливим освітніми потребами була тимчасового переміщена до інших регіонів України. Виникли нові умови організації освітнього процесу для осіб, які навчаються в інклюзивних групах і класах.


З метою покращення ситуації затверджено зміни до порядків, які знімають деякі обмеження на період дії воєнного стану, а саме:

  • гранична кількість дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах або групах не застосовується, заклад не може відмовити в організації інклюзивного навчання та створенні інклюзивної групи;
  • психолого-педагогічні та корекційно-розвивальні послуги чи допомога можуть надаватися фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів і педагогічними працівниками закладу (за умови дотримання безпеки учасників освітнього процесу);
  • допускається застосування змішаної форми здобуття освіти в інклюзивних класах ЗЗСО;
  • до закладу освіти можуть подаватися копії документа, що посвідчують особу, а також висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи (за наявності);
  • засідання команд психолого-педагогічного супроводу в закладах освіти можуть проходити в режимі онлайн або в змішаному очно-дистанційному форматі;
  • у закладі освіти можуть формуватися тимчасові інклюзивні міжкласні групи.

Головною метою ухвалення змін є створення умов для продовження надання освітніх послуг особам з ООП у закладах дошкільної та загальної середньої освіти в період воєнного часу.

Ознайомитись із постановою КМУ від 26.04.2022 № 483 «Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 і від 15 вересня 2021 р. № 957»…

Джерело інформації: сайт МОН України