Освітяни взяли участь у семінарі-практикумі «Універсальний дизайн інклюзивного освітнього середовища»

18 травня 2021 року відбувся семінар-практикум «Універсальний дизайн інклюзивного освітнього середовища», у якому взяли участь фахівці ІРЦ та педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти. З освітянами працювала  завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Луганського ОІППО Ольга Коган.

Модератор акцентувала увагу на тому, що універсальний дизайн важливий для всіх членів суспільства незалежно від віку, статі, соціального статусу, наявності особливих освітніх потреб. Безумовно, однією з умов якісної інклюзивної освіти є безбар’єрне освітнє середовище. Тому під час заходу були розглянуті основні принципи універсального дизайну в контексті архітектурної доступності та розумного пристосування.  Важливо розуміти, що універсальний дизайн охоплює всі аспекти освітнього процесу: освітні програми, навчальні плани, методи навчання, оцінювання результатів навчання дітей з особливими освітніми потребами, дизайн закладу освіти, бібліотеки, спортивні майданчики, вебсайти тощо.

На семінарі-практикумі були розглянуті, зокрема, допоміжні технології, які застосовуються в класах з універсальним дизайном; наведені приклади розумного пристосування в освіті; розкриті особливості облаштування і використання таких інтерактивних приміщень у закладі освіти, як-от ресурсна кімната та медіатека, що є невіддільними складниками сучасного освітнього простору із застосуванням принципів універсального дизайну.

Також модератор  звернула увагу учасників заходу на те, що стрімке проникнення інформаційно-комунікаційних технологій у життя людини та перевантаження інформаційними потоками вимагають від сучасної освіти опрацювання нових технологій, зміни способів навчання і способів подання навчальної інформації, запровадження нових ефективних технологій навчання. У цьому контексті педагоги розглянули деякі візуальні методи навчання.

Учасники заходу  здобули важливі теоретичні знання і практичні навички, які допоможуть їм застосовувати у своїй роботі принципи універсального дизайну і в такий спосіб розбудовувати інклюзивне освітнє середовище, що забезпечить основу для надання освітніх послуг з урахуванням особливих освітніх потреб дитини.